Veelgestelde vragen

Omdat niet iedereen evenveel ervaring heeft met online shoppen, leggen we hier kort uit hoe je gemakkelijk en snel kan winkelen bij 30°. We doen ons best om een aantal vragen en antwoorden op te lijsten. Heb je echter een vraag die niet in deze lijst voorkomt, aarzel dan niet met ons contact op te nemen. shop@wassenop30graden.be of +32472 974 324 (elke werkdag tussen 10.30u en 18.00u).

  • Hoe werkt de webshop?

    De productinfo van onze kleertjes

    Alle kleertjes uit ons assortiment worden uitgebreid beschreven aan de hand van gedetailleerde productinformatie en meerdere foto’s. De shop is onderverdeeld in enkele grote categorieën. Je kan zoeken aan de hand van de maat, je favoriete merk, aan de hand van of het een baby, een jongen of een meisje is of aan de hand van welke categorie(broek, t-shirt…). Wanneer je op de kleine fotootjes doorklikt open je een grote fiche met gedetailleerde info. Kies de juiste maat en klik op de winkelwagen. In de winkelwagen heb je een overzicht van de artikelen die je al hebt toegevoegd. Onze prijzen zijn inclusief btw.

    Het fotomateriaal van onze kleertjes

    Aan de hand van foto’s trachten we de producten en hun kleuren zo goed mogelijk weer te geven. De weergave is onder meer afhankelijk van de instellingen van de monitor en de grafische kaart van de bezoeker van de website. Afgebeelde kleuren kunnen bijgevolg lichtjes afwijken van de echte kleur. Indien je zou twijfelen of die coole bruine broek en dat hippe roze shirt wel bij elkaar passen, aarzel dan niet ons een mailtje te sturen. ( shop@wassenop30graden.be )

    Maten

    Ben je vergeten welke maat overeenkomt met welke leeftijd? Op elke productpagina vind je een maattabel. Soms is het echter moeilijk in te schatten of een maat groot of klein tailleert, en ook merken kunnen hierin verschillen. Indien wij dit vaststellen zullen wij dit zo goed mogelijk vermelden op de productfiche. Indien een bepaalde maat niet meer voorradig is zal ze ook niet meer kunnen besteld worden. Wanneer een bepaald artikel of maat is uitverkocht komt deze normaal gezien niet meer binnen. Een artikel dat je wel kan bestellen is dus ook meteen voorradig en kan meteen worden geleverd. Je kan ons altijd contacteren indien je hierover een vraag hebt.

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Je bestelling plaatsen

    Wens je het artikel te kopen, dan kan je het in jouw winkelwagen plaatsen. In de winkelwagen zie je een overzicht van de artikelen die je hebt toegevoegd. Van hieruit kan je voor afrekenen kiezen. Ben je een nieuwe klant, dan kan je al jouw gegevens ingeven en zelf een paswoord kiezen. Heb je al eens een bestelling geplaatst bij ons, dan kan je je login (dit is je e-mailadres) en je paswoord van vorige keer gebruiken zodat je je gegevens niet opnieuw hoeft in te geven. Je kan zelf je paswoord en login wijzigen op onze website. Wij verbinden er ons toe deze gegevens niet te delen met derden.

    Telefonisch bestellen

    Onze kleertjes bestellen kan je het makkelijkst via de E-winkel. We verzekeren je een veilige en betrouwbare internetomgeving en dito betaalplatform. Voel je je nog niet op het gemak met winkelen op het internet, of is dit je allemaal wat vreemd, dan kan je eventueel je bestelling aan ons telefonisch doorgeven. Dit kan op werkdagen van 11.00u tot 18.00u op nummer 0032472 974 324. We nemen dan samen de bestelling met je door en verzorgen de verdere afhandeling ervan.

    Bevestigingsmail

    Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail met daarin vermeld de totale kosten, inclusief verzendingskosten. Mocht er toch een foutje in ons voorraadsysteem zitten, dan ontvang je daar ten laatste de volgende werkdag bericht van. De informatie omtrent de producten en de prijszetting, alsook de gedetailleerde order informatie zijn opgesteld en meegedeeld onder voorbehoud van wijziging en correctie.

  • Hoe gebeurt de verzending?

    Nadat je alle gegevens hebt ingevuld, kan je afrekenen. De prijzen van de artikelen zijn exclusief verzendingskosten. 30° werkt met vaste verzendingskosten, aan voordelig DPD-tarief.

    30°geeft je de keuze tussen 2 verzendopties :DPD PARCELSERVICE en THUISLEVERING

    DPD PARCELSERVICE

    DPD Parcelservice biedt je de mogelijkheid zelf je afhaalpunt te kiezen. Je hebt de keuze uit 700 parcelshops in België en Luxemburg, 600 in Nederland en enkele duizenden in Frankrijk en Duitsland. Na het invullen van je gegevens op de afrekenpagina kan je onderaan bij ‘Uw bestelling’ deze optie kiezen en verschijnt de button ‘DPD PARCELSHOP KIEZEN’. Klik je op de button dan wordt een kaart zichtbaar waar alle dichtstbijzijnde Parcelshops op vermeld staan. Hier kan je zelf je gewenste Parcelshop kiezen. Wanneer je pakje beschikbaar is wordt je op de hoogte gebracht via mail of SMS. Afhalen kan ook op zaterdag. Op http://www.dpd.com/be/parcelshops/show vind je alle openingsuren van de Parcelshop. Indien je na je keuze toch beslist voor thuislevering kan je dit steeds veranderen.

    • België – €3.5 (gratis vanaf €75)
    • Nederland en Luxemburg – €5
    • Frankrijk – €10
    • Duitsland – €7

    THUISLEVERING

    Kies op de afrekenpagina onderaan bij ‘Uw bestelling’ voor thuislevering en je kan je pakje op het gewenste adres laten bezorgen. Is de eerste levering niet succesvol dan laat de koerier een bestelmededeling achter. Is ook de tweede poging niet succesvol dan wordt van de ontvanger verwacht dat hij via www.nieuwelevering.be of nieuwelevering.nl een nieuwe afspraak maakt voor een derde levering. Via deze module kan je eveneens kiezen om je pakketje op een ander adres te laten bezorgen of in de gewenste Parcelshop.

    • België – €4.95 (gratis vanaf €75)
    • Nederland en Luxemburg – €7.95
    • Europe – on demand

    Termijn

    Zodra we jouw betaling ontvangen hebben maken we je pakje verzendklaar. 30° streeft ernaar om ten laatste binnen de 24u na ontvangst van jouw betaling het pakketje via DPD te versturen. Het pakketje wordt door DPD  afgeleverd, normaal binnen de 24u na verzending voor België, Nederland en Luxemburg en 2 tot 4 werkdagen voor de rest van Europa.

     

  • Hoe kan ik afrekenen en betalen?

    Je krijgt een duidelijk overzicht van de aankoop- en verzendkosten voor je kan gaan betalen. 30° werkt samen met partner Ogone ( www.ogone.be ), die garant staat voor een veilige betaalomgeving.

    Je kan voor de betaling kiezen uit zes 100% veilige en betrouwbare mogelijkheden:

    • Visa of Mastercard: wanneer je kiest voor betaling met kredietkaart, heb je de keuze tussen Visa of Master Card. Dit gebeurt langs een SSL-beveiligde server, die je creditcardgegevens versleuteld verstuurt. Je gegevens worden direct geverifieerd bij de creditcardmaatschappij, die je betaling binnen enkele seconden autoriseert. 30° ontvangt meteen bevestiging van je betaling en wij kunnen snel je pakje verzendklaar maken
    • Bancontact/Mister Cash: ook deze methode garandeert een snelle verwerking. Je wordt vanaf onze site doorverwezen naar de site van Ogone, waar je je gegevens kan ingeven. De som wordt meteen van je rekening afgehaald en 30° kan meteen je pakje verzendklaar maken.
    • Online banking KBC/ING: je kan ook betalen via je vertrouwde online banking platform, indien je een online banking account hebt bij KBC of ING. Je kiest op onze site voor je eigen bank en je wordt vanaf onze website veilig doorverbonden met je eigen online bankplatform en kan daar de betaling verder afwerken. De bank vraagt je enkele gegevens in te vullen en vraagt je eveneens om de betaling te autoriseren. Het bedrag wordt meteen van jouw rekening overgeschreven op de onze. 30° krijgt onmiddellijk bericht dat je bestelling werd betaald en we kunnen meteen beginnen met je bestelling verzendklaar te maken. Om gebruik te maken van deze betaalmethode hou je best je bankkaart en eventuele identificatiemethoden voor internetbankieren bij de hand.
    • Overschrijving: indien je liever niet online betaalt, kan je ook betalen door middel van overschrijving. Je krijgt van ons na bestelling een e-mail met alle betaalgegevens erin. Je hebt dan nog 8 dagen de tijd om ons de som over te maken via overschrijving op rekeningnummer BE55 7370 3950 8244 (dit rekeningnummer vind je ook op de orderbevestiging). Van zodra we de betaling hebben ontvangen, maken we je pakje verzendklaar en versturen we het onmiddellijk. Indien we je betaling niet hebben ontvangen na 8 dagen, plaatsen we de artikelen terug in de verkoop en wordt je bestelling geannuleerd. Voor buitenlandse overschrijvingen, vergeet niet onze BIC (KREDBEBB) en IBAN (BE55 7370 3950 8244) gegevens te vermelden, je vindt deze ook op de orderbevestiging.
    • iDEAL: Om tegemoet te komen aan onze Nederlandse klanten hebben wij het iDEAL betaalmiddel in onze webwinkel geïntegreerd. Vertrouwd, veilig en gemakkelijk online je aankopen afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.
    • Ecocheques. Zie vraag 5 ‘Hoe betaal ik met ecocheques?’

    Bevestiging

    Meteen na je bestelling krijg je van ons een bevestigingsmail, waarin alle info over je bestelling nog eens vermeld staat. Zodra we je betaling hebben ontvangen maken we je pakje klaar en wordt het na maximum 1 werkdag verzonden.

  • Hoe betaal ik met ecocheques?

    Aangezien onze kleertjes grotendeels ecologisch verantwoord zijn en over de juiste keurmerken beschikken bieden we je de mogelijkheid te betalen met ecocheques. ( de Eco-pass van Sodexo en de Ticket EcoCheque van Edenred ) Op de afrekenpagina in het vakje ‘ecocheque code’ kan je invullen hoeveel je wenst te betalen met ecocheques. Wens je 30€ te betalen met ecocheques dan vul je ‘ECO30’ in het vakje in, wens je 70€ te betalen vul je ‘ECO70’ in, enz… Opgelet : Enkel per 10€. Net zoals bij een overschrijving ontvang je dan een e-mail met alle betaalgegevens erin en geldt dezelfde betalingstermijn. De ecocheques stuur je op naar 30°, Hebbestraat 102, BE-9220 Moerzeke vergezeld van je naam en bestelnummer. Het resterende bedrag schrijf je over. Let wel op : gebruik best geen hoger bedrag aan ecocheques dan het eindtotaal aangezien we op ecocheques geen geld mogen terug geven. 30° raad iedereen aan de ecocheques per aangetekende zending te versturen. 30° wijst elke verantwoordelijkheid af betreffende verlies van ecocheques.  Vervallen ecocheques worden uiteraard NIET aanvaard.

    Betalen

    Vul op de afrekenpagina in het vakje ‘ecocheque code’ het bedrag van je ecocheques in voorafgegaan door ECO.

    ECO10
    ECO20

    ECO250

    Klik daarna op ‘code toepassen’.

     

  • Hoe kan ik ruilen / retourneren?

    Ruilen / Retourneren

    Indien de kleertjes die je hebt besteld wat te klein of te groot uitvallen, heb je het recht om deze te ruilen of te retourneren. Dit geldt ook wanneer je bij aankomst merkt dat de artikelen beschadigd zijn. Je moet ons hiervan altijd schriftelijk ( shop@wassenop30graden.be ) op de hoogte te brengen. Het artikel dient binnen een termijn van tien werkdagen in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd, samen met de factuur en een begeleidende brief, op volgend adres: 30° Hebbestraat 102. BE-9220 Moerzeke. Niet aangemelde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd! Artikelen gekocht tijdens de solden-periode kunnen niet geretourneerd worden. Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven hierboven, worden binnen een termijn van tien werkdagen door ons terugbetaald. Verzendingskosten, door ons of door jou gemaakt, worden niet terugbetaald, je ontvangt dus de aankoopprijs min het bedrag van de verzendingskosten. Betreft het een artikel dat verkeerdelijk werd geleverd door 30°, dan nemen wij de kosten voor verzending wel op ons.

    Afzien van een aankoop ( Verzakingsrecht )

    De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst . Indien je je op deze mogelijkheid wil beroepen, moet je de goederen op eigen risico en kosten terugsturen naar :

    30°
    Sint Gillislaan 80-82

    9200 Sint Gillis Dendermonde
    België

  • Hoe werkt de cadeauservice?

    Je bestelling cadeau doen

    Een cadeau geven is minstens net zo leuk als een cadeau ontvangen. Iemand verrassen is tenslotte iemand blij maken. Indien je dit wenst zorgen wij voor een mooie verpakking en een kaartje waarop we jouw naam en eventueel een persoonlijke boodschap vermelden. Vink dit aan in je winkelmandje en vul je berichtje in. Wij zorgen voor de rest.

    Cadeaubon schenken

    Laat je de keuze van je cadeautje liever aan de gelukkige zelf over dan is een cadeaubon de ideale oplossing. De aankoop van een cadeaubon verloopt los van de aankoop van de werkelijke producten. Vul eender welk bedrag in dat je wenst te schenken en voeg toe aan je winkelwagen. Op de betaalpagina kan je dan alle nodige gegevens invullen die op de bon moeten verschijnen:

    • Van wie
    • Voor wie
    • Berichtje aan de gelukkige

    Je kiest of je de cadeaubon per mail of per post wil ontvangen:

    • Per mail : De bon wordt gemaild naar uzelf of naar de gelukkige ontvanger.
    • Per post : De bon wordt verstuurd naar uzelf of de gelukkige ontvanger.

    Je betaald geen verzendkosten voor het opsturen van een cadeaubon. Op elke cadeaubon kan je een code vinden die je kan toevoegen aan je winkelmandje tijdens het bestellen. Deze wordt meteen verrekend. Belangrijk om weten : De cadeaubonnen zijn slechts eenmaal te gebruiken, kunnen niet gesplitst worden en zijn niet geldig tijdens de solden-periode.

  • Krijg ik een klantenkorting?

    Jazeker, wij belonen graag onze trouwe klanten…

    Voor elke aankoop die je doet bij 30° ontvang je een klantenkorting ter waarde van 5% op het aangekochte bedrag ( exclusief verzendingskosten ) in de vorm van een kadobon. Deze wordt meegestuurd met je pakketje en kan je dan in mindering brengen bij je volgende aankoop door middel van een kortingscode. Deze blijft geldig gedurende 7 maanden en kan niet gebruikt worden tijdens de solden-periode.